ÚOHS nevyhověl stížnosti Eurovie proti stavbě pražského metra D
ÚOHS nevyhověl stížnosti Eurovie proti stavbě pražského metra D
Skypaper.cz, 21. července 2021 (13:00)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zamítl rozklad společnosti Eurovia CS proti rozhodnutí ve věci zadávacího řízení Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) na stavbu úseku I. D pražského metra Pankrác - Olbrachtova. Firma si stěžovala například na povinnost komunikovat pouze v češtině, což považovala za diskriminační.
Eurovia namítala nezákonnost u zadávacích podmínek i v postupu zadavatele. Jednalo se například o údajnou nedostupnost části zadávací dokumentace a její neúplnost, délku lhůty pro podání nabídek, nejasnost vymezení požadavků na prokazování kvalifikace a další nejasné či nepřiměřené požadavky zadavatele. Úřad nicméně v prvostupňovém rozhodnutí z března 2021 neshledal důvody k uložení nápravného opatření.
První úsek metra D Pankrác – Olbrachtova postaví mezinárodní sdružení Subterra, Hochtief CZ, Strabag, Hochtief Infrastructure GmbH a Ed. Züblin AG, které ve veřejné zakázce nabídlo nejnižší cenu 13,75 miliardy korun. „Můžeme podepsat smlouvu s vítězem veřejné zakázky na stavbu první etapy jedné z největších investic v Praze i celé ČR. Zásadní také je, že Ministerstvo dopravy podruhé potvrdilo rozhodnutí, že pražský magistrát není podjatý a stavební řízení může znovu pokračovat dál. Dvě největší překážky v zahájení výstavby nám už nestojí v cestě,“ říká náměstek primátora Adam Scheinherr.
Do otevřené nadlimitní sektorové veřejné zakázky I D pražského metra podaly nabídky tři mezinárodní sdružení čítající dohromady deset společností. Na druhém místě skončila nabídka česko-francouzského sdružení společností SMP CZ ze skupiny VINCI a Dodin Campenon Bernard za 14,942 miliardy korun. Na třetím místě skončila nabídka na 15,48 miliardy korun, kterou podalo sdružení Doprastav, TuCon, a STI.
Výstavba trasy D z Pankráce na Nové Dvory, kterou na začátku června schválila Rada hlavního města Prahy, se dělí do tří fází. První úsek spojující stanice Pankrác a Olbrachtova bude technicky nejnáročnější částí projektu. Ve složitých geologických podmínkách tzv. pankrácké terasy bude pod stávající trasou C, zhruba 33 metrů pod povrchem, vybudována ražená jednolodní přestupní stanice Pankrác. Dvoulodní taktéž ražená stanice Olbrachtova se bude nacházet v hloubce 31 metrů. Obě stanice i tunelový úsek v délce 1,2 kilometru budou raženy dle zásad Nové rakouské tunelovací metody.
Zdroj fotografie: Shutterstock
více čtěte na: www.skypaper.cz